Pouczenie o odstąpieniu od umowy

1. Prawo odstąpienia

Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.) – każdy Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów innych niż przewidziane prawem.

Termin do odstąpienia wynosi 14 dni kalendarzowych od momentu objęcia towaru w posiadanie przez Klienta lub osobę trzecią inną niż przewoźnik, wskazaną przez Klienta.


2. Wyjątki od prawa odstąpienia

Prawo odstąpienia nie przysługuje Klientowi w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności gdy przedmiotem umowy są:

  1. produkty wykonane według specyfikacji Klienta lub służące zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb (np. kubki z własnym nadrukiem – produkty personalizowane),

  2. rzeczy ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności,

  3. rzeczy dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względów higienicznych lub zdrowotnych,

  4. rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,

  5. świadczenia usług, które zostały w pełni wykonane za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia,

  6. produkty, których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia.


3. Jak odstąpić od umowy

Aby skorzystać z prawa odstąpienia, należy poinformować Sprzedawcę o decyzji wysyłając oświadczenie:

  • mailowo: kontakt@smiesznykubek.pl,

  • pocztą tradycyjną:

Katarzyna Surma
ul. Relaksowa 18d/5
20-819 Lublin

Możesz skorzystać z gotowego szybkiego odstąpienia od umowy (Strona Zwroty), ale nie jest to obowiązkowe.

Dla zachowania terminu 14 dni wystarczy wysłać oświadczenie przed jego upływem.


4. Skutki odstąpienia

W przypadku odstąpienia od umowy:

  • umowę uważa się za niezawartą,

  • zwracamy wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybrania droższego niż najtańszy, zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie),

  • zwrot środków nastąpi nie później niż w ciągu 7 dni od otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania,

  • zwrot płatności dokonany zostanie tą samą metodą, jakiej Klient użył przy zamówieniu, chyba że wyraźnie uzgodnimy inaczej,

  • Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, jeśli korzystał z niej w sposób wykraczający poza konieczny do sprawdzenia jej charakteru i funkcjonowania.


5. Zwrot towaru

  • Towar należy odesłać na adres Sprzedawcy: ul. Relaksowa 18d/5, 20-819 Lublin,

  • nie później niż 14 dni od dnia poinformowania nas o odstąpieniu,

  • Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu,

  • termin uważa się za zachowany, jeśli towar został odesłany przed jego upływem.

Koszyk